Comunicar amb presentacions

L'assignatura de Noves Tecnologies està acabant, i avui hem donat per acabat el treball de grup, realitzant una última entrevista amb el tutor i pactant les notes. El meu grup de treball estava compost per l'Anna Murall, la Carla Julià, la Jordina Trilla, la Carla Ruaix, la Marta Hurtado i per mi, i el tema era "Comunicar amb presentacions". Al principi no vam entendre gaire com haviem d'enfocar aquest tema i vam cometre un error greu: el vem enfocar únicament des del punt de vista de les presentacions, tot comparant diversos programes com el Google Docs, l'Open Office i el Power Point. En el moment de l'exposició de la sessió didàctica del treball, varem veure que no haviem encaminat correctament el treball i abans gairebé de marxar de vacances, el vam corretgir. Com va ser un error nostre el fet de no encaminar bé el treball des de bon principi i de no realitzar una correcta activitat didàctica, us explico pel bloc una mica en què consisteix un cop corretgit. Primerament hi apareix una introducció on ens proposem una sèrie de preguntes com si ens parem a pensar realment quin tipus de presentació realitzem en cada moment o a qui van dirigides. Són preguntes que ens hem hagut d'anar formulant mentre feiem el treball. A continuació hi apareix una primera fase d'aproximació, on parlem de les "12 propostes d'ús creatiu i multimedial del Power Point", un document de Jordi Simón amb el qual hem conegut diverses maneres d'utilitzar presentacions aplicades a diferents àmbits, com per exemple prenent el Power Point com a conte on a cada diapositiva apareixen imatges i sons que expliquen una història. En aquesta fase també trobem una comparació dels tres programes ja esmentats. El principal error que vam cometre al principi va ser centrar-nos únicament en la comparació i la visualització dels avantatges i dels inconvenients de tots tres programes, sense comentar res de les dotze propostes ni d'altres maneres d'utilitzar els programes per fer presentacions. Seguidament hi ha la segona fase, que consisteix en la realització de la sessió didàctica, la qual té com a objectius mostrar la problematica d'avui en dia de fer només un tipus de presentació i donar a conèixer diverses maneres d'elaborar presentacions. Aquesta sessió està dividida en tres parts, la primera plantejariem certes preguntes per generar debat, la segona on mostrariem una història a través d'una presentació la qual enlleçariem amb les diverses maneres de realitzar presentacions. Per acabar, la tercera part consistiria en que els mateixos alumnes elaboressin una història mitjançant una presentació en Power Point o en Open Office, i després, amb el Google Docs haurien d'observar els principals avantatges i inconvenients d'aquests programes.
Aquest seria en resum el nostre treball de grup de NTAE. Hi ha hagut diversos aspectes dificultosos però personalment opino que al final ens n'hem sortit prou bé.